lördag 31 oktober 2009

Eller hur...

Förlåt men det var inte meningen
att jag skulle servera mina lappkast
mitt i ansiktet på dig

Du bad inte om det
men ibland vänder orden
och blåser upp i drivor
en vägg en mur
fåken som måste övervinnas

Flingor som packats
pressats samman
år av förtvivlan
ord av tvivlan
ett spel en lek
en teaterkuliss

Vad vet du
När vet du
att allt inte bara
är en tråkig repris
en intryckt knapp på repeat

När är människor
avskalat äkta
utan intatuerade kravmärken

Räck mig inte för vacker tass
Du räcker mig vacker tass
på egen risk
Var det så du sa

Gäddorna biter fram
och slår bak
men väck dom
mitt i natten
och alla är snälla tomtegubbar
men flingor i mössan

och glöm inte lappkastet
som ju ändå bara
kan vara en tom kuliss
och du kan passera Gå
utan att bry dig

0 kommentarer:

Skicka en kommentar